Zaterdag 17 november werd in Didam al weer voor de vijfde keer een jaarlijks tafeltennistoernooi georganiseerd speciaal voor beginners en startende competitiespelers. Dit jaar deden er 48 kinderen mee, en door de leuke toernooivorm (steeds poules van spelers van ongeveer dezelfde sterkte) en de goede leiding was het weer erg geslaagd. Van Westa deden drie kinderen mee: Hugo, Jelle en Stan.

Hugo had het de hele dag zwaar. In zijn eerste poule wist hij maar een keer een game te winnen, en ook in de vervolgronde waren de tegenstanders steeds net iets te sterk. Hij won hiermee wel de sportiviteitsprijs, en ging dus nog met een mooie beker naar huis.

Jelle speelde sterk, en verloor in zijn eerste poule maar 1 wedstrijd. Daarna werd hij erg hoog ingedeeld (de 3e poule van in totaal 10), maar wist toch een aantal tegenstanders netjes op gelijkspel te houden. Hij haalde nog een barragepartij van 1 gewonnen game, maar werd daar dan toch voor de prijzen uitgeschakeld.

Stan begon al meteen in de een-na-hoogste poule en speelde eigenlijk alleen tegen spelers die, net als hijzelf, in de beginnerscompetitie uitkomen. Hij bleef in zijn eerste poule weliswaar ongeslagen, maar moest wel twee keer gelijkspel (1-1) toestaan. Het was genoeg om in de vervolgronde in de A2 poule uit te komen. Hij bleef wederom ongeslagen, en won daarmee duidelijk de poule. Daarna mocht hij voor de toernooiwinst spelen tegen de winnaar van de A1 poule. Dit werd een spannende wedstrijd, waarin hij met 0-1 achterkwam. Daarna pakte hij de tweede en de derde game, en daarmee dus ook de toernooiwinst! Stan, goed gespeeld, en van harte gefeliciteerd!

Hugo (midden)

Jelle