*UPDATE 2* Na telling van het aantal gewonnen games valt voor Westa 2 het kwartje de verkeerde kant op: voor Slagvaardig pakt deze telling in het voordeel uit. Daarmee promoveert Slagvaardig naar de tweede klasse en blijft Westa 2 in de derde klasse spelen.

Gisteravond was voor veel teams in de competitie een spannende avond. Voor Westa 1 en Westa 6 zat het seizoen erop en Westa 5 was al kampioen. Voor de andere drie teams stond er echter nog heel wat op het spel.

Westa 2 speelde in Rheden bij Slagvaardig om het kampioenschap. Gisteravond werd er met 6-4 verloren, waardoor het nog steeds spannend is in deze poule. Westa en Slagvaardig staan nu gelijk in puntenaantal, dus het aantal gewonnen games zal moeten gaan bepalen wie de winnaar wordt in deze poule. Wordt nog vervolgd!

Westa 3 speelde gisteravond direct om het kampioenschap tegen VIOS. Na 7 wedstrijden stond de stand 6-1 al op het scorebord, waardoor het kampioenschap in de vierde klasse – en daarmee promotie naar de derde klasse – binnengehaald was. Uiteindelijk werd VIOS met 8-2 verslagen. Nico-Jan, Peter, Wil en Niek: van harte en veel succes in de derde klasse volgend seizoen!

V.l.n.r. Nico-Jan, Wil, Peter, Niek

Westa 4 speelde gisteravond in een bloedstollende wedstrijd met 5-5 gelijk tegen koploper Odion uit Gaanderen. Directe concurrent Oldra won echter met 7-3 van ATTV in Aerdt, waardoor Westa 4 helaas op 1 puntje na de promotiewedstrijden misloopt… Kansen op een 6-4 winst waren er wel (Jan (Gerretzen) stond in de vijfde set tegen Odion met 10-8 voor en verliest toch met 12-10…), maar werden helaas niet benut. Extra zuur was dat vorige week Odion tegen Oldra maar met 2 man speelde, waardoor Oldra wat gemakkelijker dichtbij kon komen. Maar… that’s all in the game!

Westa 5 was, zoals al eerder aangekondigd, al kampioen geworden tijdens hun eennalaatste wedstrijd. De huldiging liet echter nog een weekje op zicht wachten. Rob, Stephen, Mark en Jochem: proficiat en succes volgend seizoen in de vierde klasse!

V.l.n.r. Rob, Stephen, Jochem, Mark

Categorieën: Senioren