Westa - de BrugAfgelopen vrijdag is voor de derde keer de vriendschappelijke wedstrijd tussen de Brug uit Apeldoorn en Westa gespeeld. Dit jaar vond deze wedstrijd, die vaak in januari wordt gespeeld als voorbereiding op de voorjaarscompetitie, plaats in Westervoort. Klik op Verder lezen voor een verslag van deze wedstrijd, geschreven door de Brug.

Op vrijdagavond 24 januari werd voor de derde keer de vriendschappelijke wedstrijd tussen Westa en De Brug georganiseerd. Dit keer werden “De Bruggers”, 15 in aantal, weer in Westervoort verwelkomd met een vriendelijk kopje koffie en cake in de nieuwe relaxruimte van het “Kulturhus De Nieuwhof”. De organisatie, Vincent en Willem, had gekozen voor het systeem wat onze regio hanteert voor de bekerwedstrijden. Teams van 4 tegen 4 op 2 tafels, iedereen speelt dan 4 enkelwedstrijden en 1 dubbelwedstrijd. Met de indeling werd zoveel mogelijk rekening gehouden met de diverse speelsterkten. Ons eerste team, Waldo, Charles, John en Mike, moest het opnemen tegen het eerste team van Westa, bestaande uit Bas, Vincent, Lars en Frank. Na vele mooie en spannende wedstrijden was de uitslag 10 tegen 8. Het tweede team, Andries, Jan, Willem en de fraaie ballen slaande Gerrit, moest het opnemen tegen een combinatie van het 2de en 3de team van Westa, bestaande uit Nico-Jan, Charl, Martijn en Maarten. Ook hier waren de verschillen erg klein en wist Gerrit weer de prijs te winnen voor de allermooiste balwisseling van de avond. De uitslag hier was 11 tegen 7. Team 3, Ton G, Ernst, Marco en Jim waren gekoppeld aan de Westa spelers Gilian, Roel, Jochem en Jan de D. In deze wedstrijden zag je prachtige partijen tussen de verdediger Roel van Westa en de aanvallende stylisten van De Brug, maar ook onze verdediger Ernst stond zijn mannetje tegen de Westa spelers. De uitslag in deze confrontatie was 13 tegen 5. Omdat zowel Westa als De Brug met 15 deelnemers aanwezig was, werd het team van “good old” Gerrit en nieuwkomers Johan en Eric gekoppeld aan de geroutineerde Westa spelers Jan G., Cor en Gerrie. Nadat de kruitdampen aan het eind van de avond waren opgelost, was hier de eindstand 7 tegen 3. Na een heerlijk douche in de nieuwe doucheruimte was het tijd om te evalueren in de relaxruimte. Onder genot van een drankje en een heerlijke bal gehakt kwamen de verhalen, welke partij ze hadden kunnen/moeten winnen etc… Kortom, de gebruikelijke tafeltennisgesprekken. Als aandenken aan deze vriendschappelijke wedstrijd was er voor iedere Westa-deelnemer een leuke sleutelring met inscriptie. Het was weer een gezellige avond en volgend jaar in januari komt Westa weer naar Apeldoorn.

Categorieën: Senioren