Op zaterdag 23 en zondag 24 januari vonden de jaarlijkse Gelderse Kampioenschappen weer plaats. Zoals gebruikelijk was de Nijmeegse Jan Massinkhal het decor van dit evenement. Op zaterdag deed Westa met 5 jeugdspelers mee en op zondag deden in totaal 9 senioren een gooi naar de titels. Hoe het ze verging? Je leest het hier!

Jeugd (zaterdag 23 januari)
In de ochtend speelden Steven, Ken, Stan, Tom en David de poulefase, om te beslissen wie er naar het hoofdtoernooi zou gaan en wie naar het troosttoernooi. Uiteindelijk hebben Stan (Kadetten C2), Steven (Junioren C2) en Tom (Pupillen C2) het hoofdtoernooi weten te halen door bij de beste twee van hun poule te eindigen! David en Ken gingen door naar het troosttoernooi. In de dubbel waren alle duo’s helaas al in de poulefase uitgeschakeld.
Tom verliest een uiteindelijk een hele spannende halve finale met 3-2 tegen Kai Lamers van SKF. Ook Steven delft in een halve finale het onderspit, ook met 3-2, tegen Wilmer Niessing van Bit.nl. Stan schopt het tot de finale, waar hij helaas zijn meerdere moet erkennen in Ruben Bolk van Litac en dus het zilver pakt in de Kadetten C2 poule. Extra knap aangezien Stan eigenlijk de hele dag zich niet echt lekker voelde! Ken schopt het tot de kwartfinale in het troosttoernooi, en David redt het nog tot de halve finale. Kortom, een hele goede prestatie van de Westa-jeugd!

Senioren (zondag 24 januari)
Vanaf 9 uur op zondagochtend stond een delegatie van 9 Westa-senioren (Bas, Vincent, Lars, Frank, Maarten, Jan de D., Jan G., Bram en Rein) klaar om aan hun toernooi te beginnen. Rein had in de H-klasse maar 1 tegenstander, waar hij van won en zo de winst in de H-poule meteen op zijn naam schreef. Daarna werd hij bij de G-klasse ingedeeld om toch nog wat meer wedstrijden te spelen, maar daar kon Rein helaas geen potten breken. Ook voor Bram, Jan de D. en Jan G. was de poulefase niet erg succesvol: alle wedstrijden in de F-klasse werden verloren (maar dat is ook niet zo gek tegen een hele berg tweede-klassers…). Ook Maarten en Frank konden in de E-klasse helaas geen wedstrijd op hun naam schrijven. Bas en Vincent wisten wel wat wedstrijden te winnen, maar helaas niet genoeg om door te gaan naar het hoofdtoernooi ’s middags. Alleen Lars werd tweede in zijn poule. Daarna wist hij door te stoten tot de kwartfinale (!), waarin helaas een tegenstander van Odion een maatje te groot bleek. Al met al een succesvolle dag voor Lars!
Over de dubbelwedstrijden kunnen we kort zijn: geen enkel Westa-dubbel wist de poulefase te overleven, ondanks dat een aantal duo’s hier toch echt hun zinnen op hadden gezet…

Het was weer een heel geslaagd toernooi!