Afgelopen zaterdag was in Zwolle, tegelijk met het NK senioren, het jaarlijkse jeugdklassentoernooi. Aan dit toernooi doen van alle afdelingen de spelers mee met de hoogste percentages in de jeugdcompetitie. Door hun goede prestatie in het afgelopen najaarsseizoen hadden Ken en Steven zich namens Gelre geplaatst voor de hoofdklasse.

Ze speelden beiden in een voorronde van 7. Steven begon voortvarend en won zijn eerste 4 wedstrijden in 3 games. Daarna volgden twee zware wedstrijden in 5 games, waar hij er 1 van won en 1 van verloor. Met een score van 5 uit 6 werd hij eerste in zijn poule, en plaatste hij zich voor de kwartfinale.

Ken had het in de eerste wedstrijden een stuk zwaarder. Hij speelde meerdere 5 setters, maar verloor er maar 1 van, van de latere poulewinnaar. Zijn tweede plaats kwam door zijn laatste ronde, die hij in 5 spannende games net verloor, nog in gevaar. Maar uiteindelijk bleek zijn score van 4 uit 6 nog genoeg en plaatste ook Ken zich voor de kwartfinale.

Helaas bleek toen dat Ken en Steven tegen elkaar moesten spelen. Steven won de onderlinge wedstrijd in een 5 setter, en ging door naar de halve finale. Deze won hij in 3 games, en daarmee mocht hij dus de finale spelen! In deze finale kwam hij uit tegen de winnaar van de poule van Ken, en deze speler bleek ook voor Steven een maatje te groot. Hij verloor de finale in drie games.

Steven, gefeliciteerd met de tweede plaats, een fantastisch resultaat! En Ken, ook heel netjes gespeeld.

Categorieën: Jeugd