Over twee weken zit de competitie er alweer op. Tijd dus om de balans op te maken: welk team is nog in de race voor promotie? Welk team moet nog alle zeilen bijzetten om degradatie te ontlopen? Klik gauw op Lees verder om erachter te komen!

Senioren
Westa 1 is goed op weg om, net als in de najaarscompetitie 2014, naar de eerste klasse te promoveren. Op dit moment staan ze tweede in de poule, met 2 punten achterstand op nummer 1 Hercules. Echter, Westa 1 speelt nog twee wedstrijden en Hercules nog maar 1. Alles is dus nog in eigen hand!
Ook Westa 2 staat tweede in hun poule, maar met 16 punten achterstand op de nummer 1 Drusus is promotie zo goed als onmogelijk. Degradatie is ook niet meer mogelijk, dus handhaving in de derde klasse is eigenlijk wel een feit.
Het wordt wat eentonig, maar ook Westa 3 staat tweede. Evenals bij Westa 2 is promotie uit het zicht, daarvoor lijkt de achterstand op nummer 1 SKF met 11 punten wat te groot. De laatste wedstrijd is tegen SKF, dus als SKF deze week veel punten laat liggen en Westa 3 er veel haalt, is promotie nog mogelijk… Dit is echter een onwaarschijnlijk scenario. Degradatie is niet meer mogelijk.
Tot slot staat Westa 4 keurig in de middenmoot met een derde plek. Slagvaardig is al gepromoveerd, zij hebben nu al meer dan 20 punten voorsprong op de nummer 2. Ook degradatie is hier niet meer mogelijk.

Jeugd
Ook bij de jeugd doet Westa goede zaken. Westa 1 staat tweede; de 11 punten achterstand op nummer 1 DSV RELAX lijken niet meer in te halen. Degraderen zal dit team niet.
Westa 2 kan het kampioenschap in de derde klasse eigenlijk niet meer ontgaan. In de komende twee wedstrijden is 1 punt al voldoende om het kampioenschap binnen te slepen. Promotie lijkt dus een zekerheidje voor David, Rein en Ken.
Team Westa 3 draait ook prima mee in hun poule. De huidige derde plek biedt geen uitzicht meer op promotie, maar ook degradatie is al lang niet meer mogelijk. De laatste twee competitiewedstrijden kunnen dus rustig worden uitgespeeld.
Met Westa 4 gaat het helaas wat minder: zij staan laatste in hun poule en dat kan in de laatste twee wedstrijden ook niet meer veranderen. Daarbij moet wel heel duidelijk worden aangetekend dat dit team een groot deel van het seizoen noodgedwongen met twee spelers heeft moeten spelen, iets wat natuurlijk veel punten kost. Hopelijk kan er volgend seizoen een nieuwe start worden gemaakt!