De najaarscompetitie 2014 loopt alweer bijna op zijn eind. Nog 1 speelweek en we weten voor elk team het eindresultaat. Hier volgt een overzicht waarin per team wordt aangegeven wat ze nog kunnen bereiken deze competitie! Klik op Verder lezen om het overzicht te bekijken.

Senioren
Westa 1 is afgelopen vrijdag in Oosterhout al kampioen geworden in de tweede klasse. Met nog één wedstrijd te spelen, staan ze 15 punten voor de nummer 2, TVO. Volgend jaar eerste klasse!
Westa 2 (derde klasse) zit in een poule waar het tot op het laatste moment spannend blijft. Promotie is niet meer mogelijk: Hercules 4 staat te ver voor. Het verschil tussen de nummer 2 en de nummer 6 bedraagt echter maar 8 punten. Op dit moment staat Smash vierde met 41 punten, Westa vijfde met 40 punten en ATTV zesde met 39 punten. Komende vrijdag speelt Westa tegen Smash; belangrijk is dus dat er punten worden gepakt!
Voor Westa 3 staat er, behalve de eer, komende vrijdag tegen TIAN niks meer op het spel. TIAN is gepromoveerd in deze poule en degradatie is ook niet meer mogelijk. Een goede middenmoter dit seizoen.
Westa 4 (vijfde, 31 punten) gaat daarentegen een spannende laatste week tegemoet. Directe concurrent voor degradatie SKF (nu zesde met 30 punten) speelt komende maandag uit tegen Slagvaardig. Als Westa op donderdag uit moet naar Zevenaar, dat theoretisch nog kan promoveren, is waarschijnlijk al bekend hoeveel punten nodig zijn om SKF voor te blijven. De historie spreekt echter niet in het voordeel van Westa: SKF won eerder dit seizoen met 7-3 van Slagvaardig, terwijl Westa met 9-1 onderuit ging tegen Zevenaar…
Westa 5 kan ook het seizoen rustig uitspelen. Met, op dit moment, 50 punten uit 9 wedstrijden, is er prima gepresteerd. Promotie is echter niet meer te halen; dit gaat waarschijnlijk lukken voor Bredevoort.

Jeugd
In de poule van Westa 1, met helaas maar vijf teams, zijn de verschillen groot. De huidige nummer 5 GTTC is al gedegradeerd met 8 punten uit 7 wedstrijden. De huidige nummer 1, met 55 punten uit 7 wedstrijden, is al zo goed als zeker gepromoveerd. Westa 1 kan de laatste wedstrijd rustig uitspelen: er staat geen promotie of degradatie op het spel.
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Westa 2. Zij hebben aan 1 punt komende zaterdag genoeg om zeker te zijn dat ze niet degraderen en dat lijkt wel te gaan lukken. Promotie zit er niet meer in, die eer gaat hoogstwaarschijnlijk naar Tafeltennis Nijmegen.
Westa 3 gaat onderaan eindigen in de poule. In een zware poule in de vierde klasse konden net niet genoeg punten worden gehaald. Van degradatie is echter geen sprake, want dat is niet mogelijk uit deze klasse. Met op dit moment 24 punten uit 9 wedstrijden was het ook zeker geen kansloos seizoen, maar de tegenstanders waren meestal net een klasse beter.
Westa 4, dat speelt in de beginnersklasse, heeft hun poule al gewonnen! Met 70 punten uit 9 wedstrijden zijn ze niet meer te achterhalen door SMD, dat 53 punten uit hetzelfde aantal wedstrijden heeft. Of er gepromoveerd wordt is nog afhankelijk van de leeftijd van de spelers aangezien de beginnersklasse een speciale status heeft binnen de jeugdcompetitie.