Met nog 1 competitiewedstrijd voor de boeg voor zowel jeugd als senioren, is het tijd om de voorlopige balans op te maken. Klik op lees verder om de balans te bekijken!

Senioren
Voor Westa 1 is zowel degradatie als promotie niet meer mogelijk, dus handhaven zij zich in de tweede klasse. Ook Westa 2 gaat zich volgend jaar handhaven, maar dan in de derde klasse. Met nog 1 wedstrijd voor de boeg kunnen zij geen vijfde of zesde in de poule meer worden. In theorie kan Westa 3 nog promoveren naar de derde klasse, maar dan moet de inhaalwedstrijd vanavond in en tegen Taverdo uit Doetinchem met flinke cijfers worden gewonnen. Aanstaande vrijdagavond staat dan de kraker tegen Litac in Lichtenvoorde op het programma, die ook met flinke cijfers gewonnen moet worden. De tweede plek is in ieder geval zeker, maar die geeft dit seizoen geen recht op een promotiewedstrijd… Ook Westa 4 kan in theorie nog promoveren, maar dan moet er vrijdagavond in Renkum tegen Kracht & Vriendschap een ruime zege worden behaald om een paar punten goed te maken op de nummer 2, Treffers (A). Dat lijkt een lastige opgave, aangezien de Treffers op bezoek gaan bij het een-na-onderste team… Voor Westa 5 zit het seizoen erop: een derde plek in de poule van 5 is het resultaat. Volgend jaar weer zesde klasse dus.

Jeugd
Westa J1 kan de laatste wedstrijd vrijuit spelen: de bovenste plekken zijn buiten bereik, evenals de onderste, zolang er maar een paar puntjes worden gehaald tegen de tegenstander van komende zaterdag (uit in Veenendaal tegen SKF). In de poule van Westa J2 is het erg spannend! Ze staan op dit moment tweede, op twee punten achter nummer 1 Shot (W). De laatste wedstrijd van dit seizoen is ook uitgerekend tegen dit team! Een echt kampioensduel dus. Overigens moet ook de huidige nummer 3, Tik Hard, niet onderschat worden, want het verschil tussen de nummer 1 en dit team bedraagt slechts 3 punten… Zij krijgen de huidige nummer 4, Essentia, op bezoek. De beginners van Westa J3 hebben een rustige zaterdag: er valt niks meer te halen dus kan de laatste wedstrijd lekker relaxed worden afgewerkt.