De najaarcompetitie loopt alweer bijna op zijn eind. Voor de meeste teams resteren er nog twee wedstrijden, voordat bepaald wordt wie er eventueel gaan promoveren of degraderen. Bij zowel de senioren als de jeugd is het dit jaar eenvoudig: de nummers 6 degraderen en de nummers 1 promoveren. Er zijn in zijn geheel geen beslissingswedstrijden.

Senioren

• Westa 1 (tweede klasse): staat nu vijfde (31 uit 8), met 14 punten voorsprong op de nummer 6 Litac (17 uit 8). Gezien de komende wedstrijden lijkt handhaving in de tweede klasse wel te gaan lukken, maar het was niet het makkelijkste seizoen.
  • Westa 2 (derde klasse): staan keurig tweede in hun poule, met 43 punten uit 8 wedstrijden. De nummer 1 (Velp, met 59 uit 8) is waarschijnlijk alleen nog maar in theorie in te halen. Komende vrijdag spelen deze twee teams tegen elkaar in Velp, en dan zal het echt 9-1 of 10-0 voor Westa moeten worden om Velp nog in te halen (in Westervoort werd het 3-7 voor Velp…). Handhaving in de tweede klasse mag geen probleem zijn.
  • Westa 3 (derde klasse): dit team staat nu vierde uit vijf (24 punten uit 5 wedstrijden). De achterstand op de nummer vijf Odion is zo goed als zeker groot genoeg om in de derde klasse te blijven: Odion heeft 15 punten uit 7 wedstrijden. Komende week staat zowel vrijdag als zaterdag een wedstrijd op het programma. Een paar punten halen is al voldoende om niet te degraderen, zeker omdat vrijdag Odion op bezoek komt in Westervoort. Promoveren is nog mogelijk, maar dan moeten er de komende drie wedstrijden heel veel punten worden gehaald en moet de concurrentie punten laten liggen. (Het is (mij) niet helemaal duidelijk of de nummer 5 uit deze poule degradeert of niet, maar een vierde plaats is sowieso veilig!)
  • Westa 4 (vierde klasse): staat op een hele keurige tweede plaats (51 uit 8), zeker gezien het feit dat dit het eerste seizoen in de vierde klasse is voor dit team. Vooral de klinkende 3-7 overwinning tegen kanshebber Getave vorige week vrijdag was een goed resultaat. Degradatie is al niet meer mogelijk. Promoveren zou nog kunnen (de achterstand op de nummer 1 Hutaf is slechts 2 punten), maar concurrent Getave (nu derde) heeft nog een inhaalwedstrijd staan, dus dat zal lastig worden (maar zeg nooit nooit!).
  • Westa 5 (zesde klasse): staat onderaan met 23 punten uit 8 wedstrijden. Degradatie is niet mogelijk, aangezien ze al in de zesde en laagste klasse spelen. Een plekje stijgen is nog mogelijk, maar dan moeten er de komende twee wedstrijden tegen de huidige nummers 3 en 4 wel een aantal punten worden gepakt. Westa 5 heeft helaas ook een paar keer met maar twee mensen kunnen spelen en dan gaan er toch kostbare punten sowieso verloren…

Jeugd

• Westa 1 (vierde klasse): Westa 1 draait uitstekend in de vierde klasse. Ze staan eerste (63 punten uit 8 wedstrijden) met een voorsprong van 10 punten op nummer 2 Zevenaar. De laatste twee wedstrijden zijn tegen de nummers 5 en 6, dus promotie lijkt binnen handbereik! Bram, Denzel, Rein en Stan hebben ook allemaal minstens 2 uit 3 wedstrijden gewonnen: al hun percentages zijn minstens 67%! Een goede prestatie!
  • Westa 2 (vierde klasse): ook Westa 2 doet het prima met op dit moment een tweede plek (42 uit 8). De nummer 1 in deze poule is duidelijk te sterk met 71 punten uit 8 wedstrijden en is al gepromoveerd. De laatste twee wedstrijden zijn tegen de huidige nummers 4 en 6, dus een goed eindresultaat moet wel kunnen lukken.

Allemaal veel succes nog in de laatste 2 (of voor Westa 2 bij de senioren: 3) wedstrijden!