Met nog 1 competitieronde te gaan voor zowel senioren als jeugd, weten we bijna hoe elk team heeft gepresteerd dit seizoen. In het vorige bericht was er al een uitvoerig overzicht van welk team wat nog kon halen, hier een korte update na speelronde 9!

Senioren
Westa 1 staat er goed voor na de verrassende nederlaag van Velp. Het duel van vrijdag (Westa 1 – Velp 1) bepaalt waarschijnlijk wie er kampioen gaat worden in deze poule, maar ook Shot (W) 1 kan nog voor een verrassing zorgen. Acht punten zijn vrijdag tegen Velp sowieso voldoende voor het kampioenschap, bij minder punten is dit team afhankelijk van de wedstrijd van Shot (W). Westa 2, Westa 3 en Westa 4 zijn veilig: promotie en degradatie zijn niet meer mogelijk. Ook Westa 5 kan het seizoen rustig uitspelen: promotie zit er niet meer in en degradatie bestaat niet in de zesde klasse.

Jeugd
Westa 1 heeft het zaterdag uit in Lichtenvoorde in eigen hand. Eén van deze twee teams (Westa of Litac) zal promoveren naar de tweede klasse. Er moeten zaterdag minstens 4 punten worden gehaald om te promoveren, bij minder dan 4 punten promoveert Litac. In Westervoort was de stand eerder dit seizoen 4-6, dus het zou moeten kunnen… Westa 2 kan niet meer promoveren, maar door komende zaterdag in Zevenaar te winnen (minstens 8 punten) kan wel de tweede plek in de poule worden veiliggesteld. Bij minder punten is dit team afhankelijk van andere wedstrijden. Datzelfde geldt voor Westa 3: door zaterdag in Huissen een aantal punten te pakken (minstens 8) is dit team zeker van een tweede plek in de poule.