Deze week worden in de competitie de laatste wedstrijden gespeeld. De senioren spelen vanavond, alle teams tegelijk, thuis en de jeugd speelt nog een uitwedstrijd. Tijd voor een overzichtje: welk team kan wat nog halen? Welk team zit in de degradatiezone? En welk team kan kampioen worden? Klik op Lees verder om alles te weten te komen!

Jeugd

Westa J1
Voor dit team valt er niks meer te halen: ze staan tweede en kunnen de eerste plek niet meer bereiken. Handhaving in de eerste klasse (tenzij er evt. wat aan de teams verandert, maar deze informatie volgt later!).

Westa J2
Dit team staat gedeeld laatste met SKF. Het is dus komende zaterdag belangrijk dat er punten worden gepakt! Dat wordt wel een lastige opgave: Westa J2 moet uit tegen de huidige nummer 2, SMD. SKF speelt ook uit, maar dan tegen de nummer vier.

Westa 1
Door een uitstekende 9-1 overwinning vorige week op Hercules, ligt handhaving in de tweede klasse binnen handbereik. Drie puntjes zijn morgenavond, thuis tegen Litac, genoeg om de huidige vierde plaats vast te houden. Met minder kan ook worden volstaan als de huidige nummer 5, SMD, niet met 10-0 wint.

Westa 2
Dit team staat vijfde in de derde klasse en is daarmee veilig (de nummers 5 degraderen dit jaar niet ui de derde klasse). De achterstand op de nummer 6, VIOS, bedraagt meer dan 10 punten en dus is degradatie geen optie.

Westa 3
Westa 3 staat eerste in de poule en kan daarmee morgenavond, thuis tegen SKF, promotie afdwingen. Dan moeten er wel 6 punten gehaald worden (uit in Veenendaal werd er met 2-8 gewonnen). Als dit niet lukt en de huidige nummer 2, Hutaf, toch langszij weet te komen, zal er een promotiewedstrijd worden gespeeld (maar beter direct promoveren!).

Westa 4
Na een uitstekende tweede competitiehelft van Jan (oké, en ook de rest van het team!), is de vierde plek ingenomen en deze kan niet meer worden weggegeven. Theoretisch is zelfs de tweede plek nog te behalen, praktisch gezien eigenlijk niet. Handhaving in de vijfde klasse.

Westa 5
Ondanks de vroege uitschakeling van Johan deze competitie, doet Westa 5 het goed. De derde plek is ingenomen en wat er vanavond ook gebeurt, de derde plek is voor dit team.

Categorieën: JeugdSenioren