De najaarscompetitie zit er alweer op. Tijd dus om de balans op te maken! Welk team heeft wat bereikt? Klik op ‘Verder lezen’ voor een kort verslag.

Senioren
Net als het vorige seizoen heeft Westa 1 (Bas, Lars, Frank, Vincent) beslag gelegd op de vijfde plaats. Aangezien er geen degradatiewedstrijden zijn, handhaven zij zich volgend seizoen opnieuw in de tweede klasse.
Westa 2 (Peter, Nico-Jan en Wil) heeft zich staande gehouden in de derde klasse met een prima derde plaats (51 punten uit 10 wedstrijden).
Ook Westa 3 (Martijn, Gilian, Charl, Maarten en Roel) speelt komend seizoen in de derde klasse met een vierde plaats in hun poule, die helaas maar uit 5 teams in totaal bestond. Het motto ‘de jeugd heeft de toekomst’ gaat zeker op voor dit team, aangezien Martijn en Gilian het hoogste percentage hebben gespeeld van dit team 🙂
Voor Westa 4 (Jan de D., Cor, Jochem en Jan G.) was het een spannende avond afgelopen vrijdag. Na vorig seizoen te zijn gepromoveerd naar de vierde klasse, stond nu al promotie naar de derde klasse op het spel. Met een 6-4 overwinning in Veenendaal op SKF is het echter net niet gelukt, maar een tweede plaats is een zeer knappe prestatie na de promotie van vorig seizoen!
Tot slot heeft Westa 5 (Rob, Gerrie, Berry en Jeroen) beslag gelegd op de gedeelde vijfde plaats. Aangezien er geen degradatie mogelijk is uit de zesde klasse, heeft dat verder geen gevolgen en zullen zij volgend seizoen opnieuw in de zesde klasse spelen.

Jeugd
Zoals al eerder vermeld op deze website, is Westa 1 met daarin Bram, Denzel, Rein en Stan kampioen geworden in de vierde klasse! Al tijdens de negende wedstrijd van het seizoen konden ze promotie niet meer mislopen. Volgend jaar dus een verdiende plaats in de derde klasse.
Ook Westa 2 (Steven, Dirk, Rémon en Malin) heeft prima gepresteerd door tweede te worden in hun poule in de vierde klasse. Tegen Essentia bleek niemand opgewassen (88 punten uit 10 wedstrijden), maar dit team is toch zeer knap ‘best of the rest’ geworden!

Al met al was het dus een succesvol seizoen voor Westa met geen degradanten en zelfs een promotie bij de jeugd.