De voorjaarscompetitie is bijna afgelopen! Nog maar 1 wedstrijd en dan weten we hoe elk team van Westa is geëindigd. De hoogste tijd dus voor een update: wat kan welk team nog halen?

Senioren
Westa 1 staat op dit moment 3e, met 40 punten uit 9 wedstrijden (9-40). De achtervolgende teams hebben op dit moment 9-33, 9-39 en 9-39. Dus het is komende vrijdag zaak om tegen ONI in Wijchen (nu de nummer 6) een aantal punten te pakken. In deze klasse degraderen alle nummers 6 en de twee minste nummers 5, en op basis van de huidige stand lijkt de nummer 5 uit deze poule veilig. Maar voor zekerheid moeten en wel wat punten gehaald worden vrijdag.
Westa 2 strijd mee om het kampioenschap. Dat wordt wel een lastige opgave, met op dit moment 3 punten achter op nummer 1 Bit.nl (9-57 om 9-60). Westa heeft donderdag een lastige uitwedstrijd tegen Zevenaar op het programma staan, terwijl Bit.nl op papier een iets makkelijkere thuiswedstrijd speelt tegen de Treffers uit Arnhem. Promoveren zou dus kunnen, maar dat wordt een wel flinke klus. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit… 🙂
Voor Westa 3 is promotie wat dichterbij. In deze spannende 4e klasse poule staat Westa 2e (9-53), met 1 punt achter op koploper SKF (9-54). Westa speelt vrijdag uit tegen het al gedegradeerde Getavé uit Gendt, terwijl SKF de huidige nummer 5 Looping ontvangt (ook vrijdag). Dit wordt een spannende ontknoping van de poule! Technisch gezien kunnen zelfs de huidige nummers 3 en 4 (Bit.nl en Essentia) nog kampioen worden, als zowel Westa als SKF vrijdag veel punten laten liggen!
Westa 4 heeft het zwaar in de vijfde klasse en degradatie is helaas onontkoombaar. Met nog één wedstrijd te gaan is de achterstand op nummer 5 Velp in totaal 14 punten en dus niet meer in te halen.

Jeugd
De spelers van Westa 1 zijn kampioen geworden in hun klasse! Met een voorsprong van 12 punten zijn ze niet meer in te halen door nummer 2 TT Nijmegen. Volgend jaar heeft Westa dus weer een Hoofdklasse-team! Gefeliciteerd Stan, Denzel, Ken, Steven en David!
Daar tegenover staat dat de tweede klasse voor Westa 2 een maatje te groot was. Degradatie was al even een feit, waardoor ze volgend jaar uitkomen in een klasse die beter bij hun niveau aansluit.