Zaterdag 4 maart is voor de derde keer de jaarlijkse vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen de jeugd van TTV De Brug uit Apeldoorn. Na een gezellige middag tafeltennis stond er uiteindelijk een 34-20 overwinning op het scorebord voor Westa.

We speelden met 6 spelers (David, Denzel, Ken, Stan, Steven en Tom) tegen 9 spelers van De Brug. Iedereen heeft om twee gewonnen games tegen elkaar gespeeld, in totaal dus 54 wedstrijden! Net als in de Wiltschut (of de Beijnvoort voor de jeugd) was er elke partij een voorgift voor de speler uit de lagere klasse, 2 punten als er 1 klasse verschil is, 4 punten als er 2 klassen verschil is, en 5 punten als er 3 klassen verschil is. Het kwam erop neer dat we veel wedstrijden met 5-0 achter begonnen. Tel daarbij op dat iedere Westa speler 9 wedstrijden achter elkaar moest spelen (wel met een pauze in het midden), dan is duidelijk dat het voor onze spelers een zware opgave was.

De wedstrijden waren spannend, maar met hard werken werd de achterstand weggewerkt, en na 54 wedstrijden stond er een 34-20 eindstand in het voordeel van Westa op het bord. Een mooi resultaat, en goed gespeeld!

Het was een gezellige middag in Apeldoorn. TTV De Brug en Ton: bedankt voor de organisatie, en hopelijk tot volgend jaar in Westervoort.

Zie ook het verslag op de website van TTV De Brug.

Categorieën: Jeugd